Українські ІТ проекти в Health Care: сила в інтеграції

Іра Славінська 22 вересня 2017 р. 17:26

Чим українські розробники здатні здивувати міжнародний ринок Health Care? Про це розповіли учасники першого заходу з циклу "Стартап-нація: тренди і теми для ІТ-проектів в Україні та світі"

В Україні є IT-проекти, здатні стати успішними на світовому ринку медичних сервісів. При цьому попит на нові технологічні рішення в цій сфері буде тільки збільшуватися. Що необхідно для того, щоб запустити успішний стартап в health care і які IT рішення вже зараз інтегруються в систему охорони здоров'я? Про це говорили учасники першого форуму з циклу "Стартап-нація: тренди і теми для ІТ-проектів в Україні та світі", організованого інвестиційною компанією Chernovetskyi Investment Group (CIG).

alt text

Олександр Краковецький, CEO/Co-Founder DevRain Solutions, CTO/Co-Founder ДонорUA:

"Нашому проекту ДонорUA скоро виповниться три роки. Ми займаємося питанням реформування сфери донорства крові в Україні та хочемо побудувати сильну екосистему навколо цієї сфери. Нинішній стан сфери донорства можна охарактеризувати всього однією фразою - "все погано ". Серед основних проблем - відсутність єдиного реєстру донорів крові, величезні обсяги утилізованої крові при постійному браку донорів і низька мотивація людей здавати кров на регулярній основі. Хоча повний список проблем набагато ширший.

На платформі ДонорUA ми об'єднуємо реципієнтів, донорів, центри крові, медичні установи та бізнес. Зараз у нас в системі зареєстровано більше 14 000 донорів, а допомогу отримали вже понад 1 000 реципієнтів. Для деяких міст ми скоротили середній час на пошук донорів з декількох днів до декількох годин. За останні півроку ми закриваємо близько 90% запитів, які до нас приходять через сайт, гарячу лінію або соціальні мережі. А недавно запустили мобільні клієнти для iOS і Android.

Інформаційні технології - ключовий компонент проекту ДонорUA. Всередині команди ми використовуємо хмарну підписку Microsoft Office 365, яка надає доступ до більш ніж 20 сервісів, включаючи корпоративну пошту, Skype для бізнесу, файлосховище на OneDrive і інші корисні сервіси. Також ми використовуємо месенджер #Slack, збираємо зворотний зв'язок через UserVoice, перевіряємо орфографію за допомогою Grammarly, а розсилки робимо через SendGrid, розгорнутому в хмарі Microsoft Azure. Всі сервіси і сам сайт також хостяться на хмарній платформі від Microsoft. Коли ми починали розробку ДонорUA, процес був побудований на таблиці в ексельці і періодичному обдзвону донорів з цієї ексельки. Зрозуміло, що ефективність такого процесу була дуже низькою.

Не дивлячись на те, що ДонорUA - соціальний, по своїй суті, сервіс, всі процеси і підходи у нас як в реальному бізнесі. А відсутність замовника дозволяє нам багато експериментувати і шукати дійсно інноваційні рішення, використовуючи сучасні технології і інструменти. Зокрема, ми розробили ДонорUA.Бот - чатбот для популярних месенджерів, який вміє відповідати на питання про протипоказання до донорства. Також через ДонорUA.Бот донори можуть отримувати нотифікації про терміновий пошук донорів крові, новини і події.

Ми також використовуємо систему моніторингу соцмереж YouScan, яка допомагає в реальному часі шукати запити на пошук донорів крові в блогах, новинах, соціальних мережах Facebook і Twitter.

На сьогоднішній день ДонорUA розвивається на кошти засновників. Нам також сильно допомогли МБО "Фонд Східної Європи" і проект DOU.UA - підтримали нас матеріально. Заробляти плануємо на партнерських проектах з соціально відповідальним бізнесом, зокрема, за допомогу в організації корпоративних днів донорів і донорських акцій. Досвіду у нас вже багато. Брати гроші з донорів і, тим більше, з реципієнтів, не хочемо, тому сервіс для них є абсолютно безкоштовним. Також налагоджуємо відносини з медичними установами та центрами крові. Бачимо їх своїми партнерами і клієнтами.

Якщо говорити про плани на майбутнє, то ми працюємо над можливістю автоматизованого рекрутингу потенційних донорів крові через соціальні мережі та месенджери з використанням алгоритмів штучного інтелекту і чатботу. За концепцію, представлену рік тому в Стокгольмі на Startup Weekend: Social Innovation ми отримали перше місце. Це зайвий раз підтверджує, що українські компанії можуть запропонувати багато чого цікавого не тільки тут, в Україні, а й на глобальному ринку.

Шкода, правда, що вітчизняний ринок в цілому, і healthcare сфера, зокрема, є дуже консервативними, венчурний ринок знаходиться в зародковому стані, а загальноприйняті моделі монетизації не приживаються по ряду причин. Кількість успішних монетизованих соціальних проектів - вкрай мало.

Але, незважаючи на всі проблеми, ми будемо продовжувати розвивати наш продукт, експериментувати і реформувати сферу донорства в Україні".

Джерело: Дело.UA


Останні новини

  • 21 листопада 2017 р. 15:31
    Студентство виконало Donor Challenge!
    Хто вважає, що студентство не долучається до донорства? 16 листопада ми разом з UBA Students' League зламали цей стереотип. Майже 150 молодих донорів в одинадцяти містах України взяли участь у Donor C...
  • 21 листопада 2017 р. 14:09
    Донорство - це спосіб розкомлексувати себе та виступити проти міфів
    27-річний Влад Самойленко — менеджер проектів по велосипедному розвитку та безбар’єрності у Департаменті транспортної інфраструктури КМДА та ще один герой нашої серії матеріалів про донорів тромбоциті...
  • 21 листопада 2017 р. 14:09
    Донорство - це класна пригода
    Тромбоцити - самий дефіцитний вид донорського компонентe крові. Але саме вони життєво необхідні під час лікування лейкозів, лімфом та інших важких захворювань крові. Хіміотерапія вбиває власні тромбоц...

Коментарі

Бажаєте допомогти?

Для того, щоб дізнатись, як допомогти проекту, перейдіть на цю сторінку.

Фейсбук

2014-2017 © ВМГО "Асоціація молодих донорів України"
Проект розроблено компанією DevRain Solutions