YouScan

Продуктовий стартап в галузі аналізу даних із соціальних медіа.

Приємно, коли є що розповісти про успіхи своїх клієнтів і партнерів. Удвічі приємніше, коли про них розповідають провідні галузеві ЗМІ (для тих, хто не перейшов за посиланням, мова йде про перемогу ДонорUA в шведському конкурсі стартапів). Ми теж пораділи їхнім успіхам і вирішили взяти інтерв'ю у технічного керівника і співзасновника сервісу Олександра Краковецького.

YS: Як взагалі народилася ідея проекту і використання в ньому моніторингу соціальних медіа YouScan?

АК: Система рекрутингу донорів ДонорUA була запущена в березні 2015 року. За пару місяців до цього проект переміг на хакатоні соціальних інновацій в рамках конференції IDCEE 2014 і отримав грант від журналу «Фокус».

Основне завдання проекту - єдиний всеукраїнський координаційний центр для донорів, реципієнтів і центрів крові, а також швидка комунікація між усіма учасниками. Саме на каналах комунікації ми акцентуємо нашу увагу при розробці системи. Проект створений в результаті кооперації ВМГО "Асоціація молодих донорів України" в особі президента Асоціації Ірини Славінської та ІТ-компанії DevRain Solutions, в особі керівника Краковецького Олександра. На сьогоднішній момент команда налічує більше 20 осіб.

Після створення ми дуже швидко звернули увагу на соціальні мережі, які є місцем, де люди діляться своїм бажанням допомогти, або, навпаки, самі шукають допомоги в складних життєвих ситуаціях. У соцмережах є десятки і сотні груп з проханнями про допомогу, пошуку донорів, тому на порядку денному постало питання про те, яким чином швидко знайти та ідентифікувати релевантні групи і повідомлення. При такому обсязі вручну працювати практично неможливо, і тут ми згадали про YouScan ...

Маючи досвід використання і розробки подібних систем, я розумів, що інструмент моніторингу соціальних мереж ідеально підходить для пошуку такого роду повідомлень, тому звернувся по допомогу до колег з YouScan, які з радістю погодилися нам допомогти.

YS: Давайте трохи докладніше поговоримо про сам процес. Як шукаєте, що конкретно шукаєте, які шишки набили?

АК: Ми шукаємо повідомлення двох типів: повідомлення про бажання здати кров та повідомлення про пошук донорів. Нещодавно додали моніторинг повідомлень на тему корпоративного донорства - хочемо знати «в обличчя» компанії, які це практикують.

Перші отримані результати показали ефективність ідентифікації повідомлень з пошуком донорів, тому кількість заявок у нас збільшилася, а ось з пошуком донорів довелося трохи попрацювати додатково. Ми і зараз продовжуємо експериментувати з різними варіантами запитів. Хороша новина в тому, що часто повідомлення про бажання стати донором знаходяться під запитами про допомогу. У будь-якому випадку цей підхід працює.

YS: Скільки повідомлень знаходиться, скільки людей залучається до роботи? Як ці повідомлення обробляються?

АК: За зібраною статистикою ми отримуємо до 10 цільових повідомлень в день (працюємо тільки з Україною). Зараз у нас є виділений людина в команді, яка кожного дня відбирає відповідні повідомлення, зв'язується з користувачами і розповідає про нашу систему, її переваги. Користувачі самі вирішують, чи варто реєструватися в нашій системі. Більшість погоджується.

Як ви розумієте, специфіка проекту така, що ми не можемо дозволити собі чекати тиждень або два тижні, коли накопичитися велика кількість повідомлень, адже часто актуальність повідомлень - кілька днів, а іноді - кілька годин. Тому питання не в тому, що було 10 повідомлень або 20 (краще б їх взагалі не було), а питання в тому, що ціна кожного повідомлення дуже висока. Саме з цієї причини ми дивимося в сторону ботів і автоматизації цього процесу - в такому випадку зможемо зменшити час реагування практично до хвилин або секунд.

YS: Боти - це модно і цікаво, але в той же час є і певні побоювання, що стосуються їх використання. Чи не думали про це?

АК: Думали, найбільше ми переживаємо, щоб наша комунікація не виглядала як спам, тому зараз опрацьовуємо нові сценарії роботи з користувачами. У нас навіть стартап вийшов на цю тему: udonors. Суть в тому, щоб максимально автоматизувати спілкування через соціальні мережі та месенджери, тим більше, що зараз дійсно великий інтерес на створення всіляких ботів. У Стокгольмі деякий час назад ми виграли Startup Weekend Social Innovations 2016 з цією ідеєю. Зараз працюємо над імплементацією і тестуванням.

alt text

До речі, перший крок уже зроблено - можна підписатися на Telegram канал і Twitter, який автоматично надсилає повідомлення з сайту. Для багатьох такі канали взаємодії набагато зручніше SMS або електронних листів.

alt text

YS: Залишається тільки порадіти за такий проект і запитати про плани на майбутнє? Як думаєте розвиватися? Чим ще може допомогти YouScan?

АК: Дякую, плани на майбутнє звичайно є. Використовуючи сучасні інструменти обробки природної мови (NLP), можна автоматично отримувати дані з повідомлень - телефон, електронна адреса, ім'я реципієнта і контактної особи, групу крові, місто і т.д., автоматично додавати в нашу базу + зв'язуватися для пропозиції допомоги. Досвід розробки таких систем у нас вже є, правда область застосування була іншою.

alt text

Поки все в такому розібраному стані, ми обережно досліджуємо цей канал, дивимося на реакцію користувачів, збираємо статистику, паралельно розробляючи загальні механізми взаємодії. Але диявол криється в деталях, тому не хочеться використовувати новомодні штуки тільки тому, що це круто, стильно, молодіжно, а тільки тоді, коли будемо розуміти всі нюанси цього процесу.

У нас вже накопичилося кілька пунктів, які ми б хотіли бачити в YouScan, думаю, скоро розповімо. Ну і користуючись нагодою, хочу ще раз подякувати команді YouScan, яка своєрідно, але все ж дуже сильно допомагає донорського руху в Україні.

Автор: Stas Rudy Джерело


2014-2017 © ВМГО "Асоціація молодих донорів України"
Проект розроблено компанією DevRain Solutions