22 вересня 2017 року, 17:26
Чим українські розробники здатні здивувати міжнародний ринок Health Care? Про це розповіли учасники першого заходу з циклу "Стартап-нація: тренди і теми для ІТ-проектів в Україні та світі"
В Україні є IT-проекти, здатні стати успішними на світовому ринку медичних сервісів. При цьому попит на нові технологічні рішення в цій сфері буде тільки збільшуватися. Що необхідно для того, щоб запустити успішний стартап в health care і які IT рішення вже зараз інтегруються в систему охорони здоров'я? Про це говорили учасники першого форуму з циклу "Стартап-нація: тренди і теми для ІТ-проектів в Україні та світі", організованого інвестиційною компанією Chernovetskyi Investment Group (CIG).
Олександр Краковецький, CEO/Co-Founder DevRain Solutions, CTO/Co-Founder ДонорUA:
"Нашому проекту ДонорUA скоро виповниться три роки. Ми займаємося питанням реформування сфери донорства крові в Україні та хочемо побудувати сильну екосистему навколо цієї сфери. Нинішній стан сфери донорства можна охарактеризувати всього однією фразою - "все погано ". Серед основних проблем - відсутність єдиного реєстру донорів крові, величезні обсяги утилізованої крові при постійному браку донорів і низька мотивація людей здавати кров на регулярній основі. Хоча повний список проблем набагато ширший.
На платформі ДонорUA ми об'єднуємо реципієнтів, донорів, центри крові, медичні установи та бізнес. Зараз у нас в системі зареєстровано більше 14 000 донорів, а допомогу отримали вже понад 1 000 реципієнтів. Для деяких міст ми скоротили середній час на пошук донорів з декількох днів до декількох годин. За останні півроку ми закриваємо близько 90% запитів, які до нас приходять через сайт, гарячу лінію або соціальні мережі. А недавно запустили мобільні клієнти для iOS і Android.
Інформаційні технології - ключовий компонент проекту ДонорUA. Всередині команди ми використовуємо хмарну підписку Microsoft Office 365, яка надає доступ до більш ніж 20 сервісів, включаючи корпоративну пошту, Skype для бізнесу, файлосховище на OneDrive і інші корисні сервіси. Також ми використовуємо месенджер #Slack, збираємо зворотний зв'язок через UserVoice, перевіряємо орфографію за допомогою Grammarly, а розсилки робимо через SendGrid, розгорнутому в хмарі Microsoft Azure. Всі сервіси і сам сайт також хостяться на хмарній платформі від Microsoft. Коли ми починали розробку ДонорUA, процес був побудований на таблиці в ексельці і періодичному обдзвону донорів з цієї ексельки. Зрозуміло, що ефективність такого процесу була дуже низькою.
Не дивлячись на те, що ДонорUA - соціальний, по своїй суті, сервіс, всі процеси і підходи у нас як в реальному бізнесі. А відсутність замовника дозволяє нам багато експериментувати і шукати дійсно інноваційні рішення, використовуючи сучасні технології і інструменти. Зокрема, ми розробили ДонорUA.Бот - чатбот для популярних месенджерів, який вміє відповідати на питання про протипоказання до донорства. Також через ДонорUA.Бот донори можуть отримувати нотифікації про терміновий пошук донорів крові, новини і події.
Ми також використовуємо систему моніторингу соцмереж YouScan, яка допомагає в реальному часі шукати запити на пошук донорів крові в блогах, новинах, соціальних мережах Facebook і Twitter.
На сьогоднішній день ДонорUA розвивається на кошти засновників. Нам також сильно допомогли МБО "Фонд Східної Європи" і проект DOU.UA - підтримали нас матеріально. Заробляти плануємо на партнерських проектах з соціально відповідальним бізнесом, зокрема, за допомогу в організації корпоративних днів донорів і донорських акцій. Досвіду у нас вже багато. Брати гроші з донорів і, тим більше, з реципієнтів, не хочемо, тому сервіс для них є абсолютно безкоштовним. Також налагоджуємо відносини з медичними установами та центрами крові. Бачимо їх своїми партнерами і клієнтами.
Якщо говорити про плани на майбутнє, то ми працюємо над можливістю автоматизованого рекрутингу потенційних донорів крові через соціальні мережі та месенджери з використанням алгоритмів штучного інтелекту і чатботу. За концепцію, представлену рік тому в Стокгольмі на Startup Weekend: Social Innovation ми отримали перше місце. Це зайвий раз підтверджує, що українські компанії можуть запропонувати багато чого цікавого не тільки тут, в Україні, а й на глобальному ринку.
Шкода, правда, що вітчизняний ринок в цілому, і healthcare сфера, зокрема, є дуже консервативними, венчурний ринок знаходиться в зародковому стані, а загальноприйняті моделі монетизації не приживаються по ряду причин. Кількість успішних монетизованих соціальних проектів - вкрай мало.
Але, незважаючи на всі проблеми, ми будемо продовжувати розвивати наш продукт, експериментувати і реформувати сферу донорства в Україні".
Джерело: Дело.UA