Проєкт «Мистецтво донорства» зібрав близько 40 донорів у Житомирському обласному краєзнавчому музеї

Проєкт «Мистецтво донорства» зібрав близько 40 донорів у Житомирському обласному краєзнавчому музеї

Під час «Мистецтва донорства» у Житомирі грали на бандурі, билися лицарі, робили петриківський розпис тощо.

19 серпня 2021 року, 22:36

Кров людини становить близько семи відсотків ваги її тіла, а за життя можна здати майже 176 л. Також важливим фактом є те, що одна донація може врятувати до трьох життів. Під час «Мистецтва донорства» у Житомирі команда ДонорUA зібрала близько 40 донорів в одному місці. Як нам це вдалося? До вашої уваги розлога стаття про ініціативу.

alt text

Із чого все почалося?

Команда ДонорUA розвиває новий проєкт, де можна здавати кров, насолоджуючися культурними сферами. «Мистецтво донорства» — це подія, завдяки якій донори в затишній атмосфері можуть долучитися до порятунку людей. Удруге в Україні такого формату ініціатива відбулася в місті Житомир. Уперше вона минула в Лубнах. Люди звикли, що донорство пов'язане з негативними моментами, але цією акцією ДонорUA хоче показати: донорство – це про життя. Одним із способів команда обрала проведення ініціатив у закладах культури.

Проєкт «Мистецтво донорства» дає можливість побороти стереотип, що донорство це – щось завжди страшне та сумне. Усі ми доводимо: це – про життя. Наша команда переносить локацію для процедури здавання крові в культурні простори. Маємо на меті показати, що таку процедуру можна поєднати з прослуховуванням класичної музики, творчими майстер-класами та різноманітними інтерактивами. ДонорUA бореться з міфами про донорство та змінює його сприйняття в суспільстві», – сказав куратор проєкту Андрій Магалецький.

Важливим також є те, що завдяки такій події ми можемо зібрати в одному місці велику кількість донорів. На ініціативу відгукуються як регулярні донори, так і люди, які ніколи раніше не здавали кров. У затишній, душевній атмосфері, насиченій різними мистецькими елементами, вони можуть здати кров і врятувати життя людей.

alt text

Чим було особливим «Мистецтво донорства» в Житомирі?

На акцію в Житомирському обласному краєзнавчому музеї завітало близько 40 донорів. Перенесення місця донації не викликало складнощів, адже медичні працівники постійно працюють із одноразовими, стерильними, закритими системами, які не мають контактів із зовнішнім середовищем. Завжди перед проведенням акції приміщення дезінфікують. Захід дозволяв пройти обстеження, здати кров, послухати українську музику, споглянути на давні картини, долучитися до творення петриківського розпису, а також спробувати себе в ролі лицаря, попередньо переглянувши справжній середньовічний бій.

Під час ініціативи можна було насолодитися зібранням західноєвропейського мистецтва ХVІ - початку ХХ ст. Давні картинки, які висіли у кімнаті, де було розміщено медичне обладнання, створювали неповторну атмосферу події. Усі донори висловили захоплення від того, що процедура може проходити в такому гарному та старовинному місці. Наша команда висловлює велику подяку Роману Насонову директорові, Житомирського обласного краєзнавчого музею, місцевим органам самоврядування, Анатолію Чугрієву, головному лікареві Житомирського обласного центру крові. Вони привітно надали локацію, допомогли необхідним забезпеченням для підготовки приміщення й організували швидкий і безпечний забір крові.

Також відвідувачі були вражені співом і грою на бандурі Світлани Ніконорової. Вона усвідомлювала, що мала велику місію, адже потрібно було налаштувати донорів на приємний лад і задати гарного тону всій подій. Команда ДонорUA також дякує Житомирській обласній філармонії в особі генеральної директорки Тетяни Руденької, яка погодилася зробити нашу подію неповторною. Залучення музику має неабияке значення для виведення донорських процедур на новий, значно кращий рівень. Події такого формату, як «Мистецтво донорства», уже давно поширені на теренах Європи. Наразі вони набувають усе більшого розголосу і в Україні.

alt text

Опісля донації всі охочі могли взяти участь у майстер-класі із петриківського розпису, яку проводили представниці Молодіжної громадської організації «Арт село» – художниці Олена Славова й Ольга Швець. Десятки людей після процедури долучилися до процесу та зарядилися позитивом під час створення прекрасного.

«Цікава подія, яка популяризує мистецтво донорства й образотворче мистецтво! Синтез у творчості з різних сфер діяльності посилює ефект ініціативи. Дякую за запрошення, раді долучатися до гарних справ», – сказала представниця Молодіжної громадської організації «Арт село» Олена Славова.

Донори мали змогу споглядати на показові бої лицарів та навіть узяти участь у битві, вдягнувши тренувальне спорядження. Представники Спортивно-історичного клубу «Аyna bera» Олексій Кузьмов, Олександр Масловській, Віталій Шевчук, Сергій Яновській показали, як проходив справжній середньовічний бій, наповнений войовничим духом. Усім донори робили світлини біля фотозони, ласували солодощами від кондитерської Baz Baz і вживали артезіанську воду «Природне Джерело».

Також між донорами розіграли павербанки від бренду Gelius. Ця організація активно долучається до розвитку донорського руху, і завдяки співпраці нам вдалося залучити до порятунку сотні людей. Під час конкурсу учасники повинні були зробити світлини, пошити їх у соціальній мережі Instagram, попередньо підписавшися на сторінки ДонорUA та бренду Gelius. Переможницями стали Лідія Павлюк, Валентина Коробко та Юлія Каплун.

alt text

Які результати та враження після проведення заходу?

Подія виявилася насиченою емоційно через різнопланові інтерактиви від охочих доєднатися до заходу. Удалося об'єднати майже десять організацій задля того, щоби «Мистецтво донорства» в Житомирі приємно вразило відвідувачів. Тішить, що на цій акції до нас доєдналося 3 нових волонтери. Проведення таких ініціатив виснажує, але тримає відчуття того, що вдалося врятувати сотні життів.

«Хоча партнери події охоче відгукувалися на участь, потрібно було докласти велику кількість зусиль, щоби зібрати всіх в одному місці та в правильний час. Переживання та нерви про те, аби довести все до ідеалу. Постійно виникала велика кількість запитань і завдань під час реалізації акції. Як тільки все почалося, то тривоги відпали. Я просто отримував насолоду від того, що все вдалося. Саме такі моменти мотивують до реалізації наступних проєктів, і ми не обмежуємося тільки «Мистецтвом донорства», – сказав куратор події Андрій Магалецький.

Наразі команда ДонорUA працює над реалізацію такої ініаціативи і в інших містах, тому слідкуйте за анонсами. Будемо раді бачити кожного. Разом – до великих цілей!

alt text

Довідка:

Житомирський обласний краєзнавчий музей – один із найстаріших музейних закладів України. Він був заснований у другій половині ХІХ ст. на хвилі загального підйому інтересу до вивчення природи та історії краю. Нині музей зберігає понад 150 тис. пам’яток природи, історії та культури краю. Найцікавіші серед них: речові пам’ятки з Райковецького городища ІХ - ХІІІ ст.; зразки одягу, килимів і ремісничих виробів Житомирського Полісся різних періодів; книги з бібліотеки Ганських-Жевуських; меморіальні речі видатних земляків. Окраса музею – зібрання західноєвропейського мистецтва ХVІ - початку ХХ ст.

Асоціація клубів України з середньовічного бою «Айна Бера» займається вивченням і практикою різних стилів фізичного розвитку з 2005 р. У систему входить середньовічний бій, сучасний мечевий бій, а також практика ведення поєдинку на різних макетах середньовічної зброї. В основі тренувань – напрацювання з різних сфер бойових мистецтв. Клуб організовує спортивні події, а також турніри та фестивалі історичного напрямку.

Молодіжна громадська організація «Арт село» наголошує на всебічному розвиткові творчої особистості шляхом образотворчого мистецтва. За допомогою образотворчого мистецтва, як засобу спілкування, люди можуть сказати краще про найважливіші та найглибші речі, аніж засобами звичайної мови. Ідея створення художньої студії для талановитих дітей зародилась у 2002 р. Організація здобула досвід у проведенні художніх міжнародних й обласних дитячих виставок, благодійних акцій, аукціонів, ярмарків, презентації художніх конкурсів малюнку на різноманітну тематику.

Житомирська обласна філармонія з 1938 р. змінила свій статус із театру на філармонію. Під час Другої світової робота була припинена, і тільки в 1944 р. офіційно запрацювала. Тоді набиралися естрадні бригади, концертні колективи, музичні лекторії. Філармонія повністю відновила роботу та отримала статус обласної державної філармонії. 1966 р. збудували нову велику будівлю з двома залами, репетиційними та службовими приміщеннями. Багато було негараздів під час радянських часів та перших років становлення незалежної України, але філармонія працювала та завойовувала собі авторитет. У 2012 р. Житомирській обласній філармонії присвоїли ім’я Святослава Ріхтера.

Кафе-кондитерська «BazBaz Sweets» у Житомирі виробляє унікальні десерти на замовлення на різну тематику. У меню кожен день є натуральні десерти, тортики, а також піца, закуски та напої. Їх кондитери готують солодощі абсолютно безпечні для дітей і регулярно проводяться майстер-класи з кондитерського мистецтва.

Gelius – це український бренд, який розробляє та виробляє аксесуари для мобільних телефонів і smart-гаджетів. Команда прагне, щоби все більше людей мало можливість насолодитися якісними гаджетами, музикою, швидкістю, зручністю, захистом. До продукції входить повна лінійка товарів аксесуарів для мобільних телефонів, зокрема Bluetooth-динаміки, бездротові навушники, smart-годинники, автомобільні та мережеві зарядні пристрої, додаткові батареї, USB-кабелі, автомобільні утримувачі, захисне скло тощо. Цей бренд комбінує дизайн, надійність, високу продуктивність, драйв, швидкість, інновації та практичність.

ГК «Нові продукти» – один із найбільших виробників напоїв та закусок в Україні. Компанія працює понад 18 років і внесена до Реєстру найбільших платників податків у країні. Сьогодні група компаній експортує свою продукцію в 19 країн, зокрема Китай, Німеччину, Італію, Чехію, Іспанію, Ізраїль, Уганду, Вірменію, Угорщину, Азербайджан, Грузію та інші. У компанії працює близько 1500 людей. Щодня New Products Group обслуговує понад 25 000 покупців та 106 000 активних торгових точок по всьому світу, випускає 220 асортиментних товарів під 17 брендами. Вода «Природне Джерело» – один із продуктів групи компаній. У співпраці з командою цієї організації виникла донорська благодійна ініціатива «Крапля до краплі».

Поділитися: twitter-x pocket

Підпишись на нашу розсилку, щоб бути в курсі всіх новин та активностей:

Хочеш бути в курсі всіх подій?

В каналі ми публікуємо цікаві факти, дописи, анонси, що пов'язані з донорством крові, сучасними трендами в медицині та використанню інформаційних технологій.