12 вересня 2021 року, 07:03
Виставка найкращих робіт ІІІ Міжнародного фестивалю-конкурсу DonorUA Art Project уже була у Львові, Києві, Івано-Франківську. Наразі вона розміщена у Рівному. На відкритті охочі могли дізнатися свою групу крові, отримати безкоштовну воду та каву, узяти участь у розіграші павербанків. Чим ще була особлива виставка та хто завітав на відкриття? Деталі читайте у нашій статті.
Що таке — ІІІ Міжнародний фестиваль-конкурс DonorUA Art Project?
Уже 3-й рік поспіль ДонорUA об’єднує мистецтво та донорство заради порятунку життя. Цього року надійшло 78 робіт із різних куточків світу: Бразилії, Нової Зеландії, США, Грузії, України, Китаю, Росії тощо. Автори зобразили донорство у своїх анімаціях, малюнках, фотографіях і навіть вишивках. Цьогорічна тема – «Донорство – це про життя». Оцінювали отримані матеріали Катерина Лихач, Надія Ткаченко, Надія Кушнір, Аліна Головльова.
У 2021 році переможниця Ірина Руснак отримала підписку на Projector і 10 000 грн, а її анімація стала символом донорства. На події представлені роботи Коробко Маргаріти-Анастасії, Лоцької Юлії, Танич Поліни, Вале Ірини, Gwilym Devey, Позюмської Катерини, Thunder Rockets, Ana Miminoshvili, Рубан Юлії, Помогайбо Євгенії, Панича Артема, Балицької Катерини, Ромжа Олександри, (Викладач Сидорук О. В), Гусаковського Антона, Сичевської Влади, Лисенко Катерини, Цибульської Вікторії (Викладачка Роман Е. О.).
«Донорство — украй актуальна та архіважлива тема. Це — про високий, свідомий рівень громадян; культуру взаємодопомоги; порятунок життя. Донорство об‘єднує суспільство. Коли ми стаємо донорами, ми ділимося частинкою життя. Як донор, усвідомлюю, наскільки важливо вчасно поділитися кров‘ю. Із досвіду знаю, як і знайомі, і близькі люди були в критичних ситуаціях. Коли питання стоїть не на життя, а не смерть, потрібно, щоби була можливість допомогти», — сказав Олександр Третяк.
Такою подією команда ДонорUA прагне показати, що донорство крові та її компонентів необхідно завжди. Відповідні ініціативи у поєднанні з різноманітними інтерактивами представлені у людних місцях, де вони можуть набути масового поширення. До акції в кожному місті з бажанням популяризувати донорський рух долучаються представники влади, компаній, бізнесів, медіа та інші. Нові поєднання, зацікавлені донори та врятовані життя — усе це на відкриттях виставок найкращих робіт DonorUA Art Project.
Чим була особлива ця подія?
10 вересня у ТРЦ «ЗЛАТА ПЛАЗА» (вул.Короленка, 1) у Рівному відбулося масштабне відкриття виставки робіт ІІІ Міжнародного фестивалю-конкурсу DonorUA Art Project. Кожен охочий може переглянути малюнки до 24 вересня. У перший день промови висловили менеджер проєктів ДонорUA Андрій Магалецький, мер міста Олександр Третяк, керівниця відділом маркетингу та реклами ТРЦ «ЗЛАТА ПЛАЗА» Лігіта Кусік, донорка та очільниця благодійного фонду «Скарбниця надії» Мар’яна Рева та представники Рівненського обласного центру крові.
«Ми з радістю погодилися співпрацювати, тому що донорство — наша основна тема. Замовлень — наразі більше, ніж донорів. Ми хочемо доносити безпеку та цінності донорства. Щоби, будучи дітьми, розуміли, що в майбутньому можуть подарувати життя. Завдяки цій виставці у багатьох сформується нове бачення, як можна комусь допомогти», — сказала рекрутерка з донорства Олена Засмоліна.
Понад 25 охочих виявили бажання долучитися до ініціативи. Тішило і те, що завітали батьки з маленькими дітьми, аби перевірити їх групу крові та привчити до того, що донорство має бути регулярною частиною життя. Усі могли приєднатися до ініціативи «Дізнайся свою групу крові», яку допоміг організувати Рівненський обласний центр служби крові. Кожен міг зробити фото з об’ємним позначенням групи. За словами працівників центру крові, анонімний донор виділив суму на закупівлю реагентів. Хоч він і вирішив приховати своє ім'я, але команда ДонорUA висловлює щиру подяку цій людині та віритиме, що таких проактивних людей у нашій країні ставатиме все більше.
Усім, хто зареєструвався на платформі ДонорUA, волонтери вручили сертифікати на безкоштовну каву в торговому центрі «ЗЛАТА ПЛАЗА». Також команда ДонорUA популяризувала проєкт «Крапля до краплі» та подарувала всім воду «Природне Джерело». Бренд Gelius розіграє 3 павербанки між тими, хто зробить публікацію свого фото впродовж виставки з тегом #донорствоцепрожиття та позначками ДонорUA та бренду Gelius. Результати оприлюднять по завершенню виставки (25.09.2021) у розповідях в Instagram ДонорUA.
Велику роль у поширенні виставки найкращих робіт і популяризації донорства зіграв торговий центр «ЗЛАТА ПЛАЗА». Неймовірне значення має місце проведення ініціативи, адже, часто, від неї залежить охоплення людей і їх ставлення до події.
«Наш торговий центр не міг стояти осторонь, тому що такі соціальні напрямки дуже важливі. Ми хочемо просувати в місті культуру донорства та залучати рівнян, адже наразі у нас не так багато людей, які здають кров і компоненти крові. Необхідно, щоби всі розуміли важливість своєї крові», — сказала керівниця відділом маркетингу в торговому центрі «ЗЛАТА ПЛАЗА» Лігіта Кусік.
Ця подія увібрала в себе насолодитися мистецтвом, запашною кавою й артезіанською водою, увійти у світ техніки та дізнатися свою групу крові. Усі представники, що завітали, показали свою проактивну позицію та закликали й інших долучатися до донорського руху.
DonorUA Art Project це не просто виставка
За картинами, які малювали митці, стоїть глибокий сенс постійної потреби реципієнтів у донорській крові то компонентів крові. Один донор може врятувати до трьох життів. Наразі в Україні у три рази менше здають кров, аніж необхідно. Сотні тисяч людей прагнуть долучитися до порятунку та зробити сім’ї пацієнтів щасливішими від того, що їх кров може вплинути на одужання. На відкритті виставки можна було почути різні промови, але кожна із них надихнула на те, аби не зупинятися.
«Два роки тому дізналися, що наш син захворів на рак крові. Ми почали його лікувати. За цей період йому зробили понад сто переливань крові та тромбоцитів. Бувало, що йому двічі на добу переливали еритроцити, тромбоцити. На жаль, після лікування у нього трапився рецидив. Він — зараз на небі. Це побудило нас рухатися у відповідному напрямкові та побудувати на Рівненщині онкологічну лікарню. Ми — наразі тут, щоби розвивати донорський рух», — організаторка та керівниця фонду «Усмішка Тімоши» Юлія Санько.
На подію також завітала людина, якій безпосередньо переливали кров. Вона поділилася своєю історією та закликала долучатися до донорського руху. Завдяки нашому заходові на платформу зареєструвалося 20 нових донорів, а це зможе врятувати до 60 життів.
«Моя історія донорства почалася дуже давно. Коли мені було сім років, мені переливали кров. Неодноразово. Фактично, завдяки тому, що тоді були донори, я зараз жива. Я вже понад 15 років регулярно здаю кров і запрошую до цього всіх своїх друзів, знайомих і пропагую донорство крові. Стикаюся постійно з донорством крові з онкохворими дітьми. Їм щоденно потрібна або кров, або плазма, або тромбоконцентрат. Такі виставки дуже необхідні, щоби люди задумувалися над важливістю донорства; ставили запитання: «Для чого люди здають кров? Чи це, дійсно, потрібно та важливо?» Коли людина починає ставити собі такі питання, тоді наважується та йде здавати кров», — сказала донорка та очільниця благодійного фонду «Скарбниця надії» Мар’яна Рева.
Команда ДонорUA певна, що кожна подія відповідного формату має вплив, адже після кожної до нас долучаються нові донори. Ще 4 людини виявили бажання стати волонтерами. До організації заходу долучилися різноманітні команди та компанії. Донорство об’єднує. Далі буде, а наразі чекаємо вас на виставці!
Довідка
Рівненський обласний центр служби крові — комунальне некомерційне підприємство Рівненської обласної ради заготовляє цільну кров, плазму і тромбоцитну масу. Приймає донорів із будь-яким місцем реєстрації. Для донації потрібно мати з собою паспорт та ідентифікаційний код (якщо це — ID-картка, то ще необхідно взяти довідку про місце реєстрації). Обмеження по вазі донора — 50 кг.
Торговельно-розважальний центр «ЗЛАТА ПЛАЗА» розташований в центрі міста, на вул.Короленка, 1. У ньому розміщено близько 120 магазинів, 3 кафе, ресторан швидкого харчування «МакДональдз», дитячий розважальний центр «Леопарк». У ТРЦ «ЗЛАТА ПЛАЗА» доступні більше ніж 120 відомих українських та міжнародних брендів. Площа перед торговельним центром стала осередком місцевої спільноти, де кипить життя та щоденно відпочивають тисячі гостей. На майдані розташовані заклади харчування з вуличною їжею, є багато місць для сидіння, зручні пандуси та багаторічне озеленення.
Благодійний фонд «Скарбниця надії» має перед собою основне завдання — акумулювання та ефективне використання допомоги тяжкохворим дітям Рівненщини, переважно з онкологічними захворюваннями. Він займає проактивну позицію у цьому питанні та долучається до різноманітних соціальних ініціатив.